Descripció
Donem per fet que a partir d’una primera sessió amb les targetes de ScratchJr els alumnes ja coneixen com carregar personatges i escenaris al ScratchJr i com fer que aquests es moguin i reaccionin quan fas clic a sobre.
L’objectiu d’aquesta activitat es treballar la seqüencialitat i la sincronització entre diferents elements.
Execució:
Demanarem als alumnes que pensin en una historia, pot ser alguna cosa que els hi ha passat, pot ser una historia inventada. L’únic requisit es que intervinguin dos o més personatges.
En primer lloc han de fer aparèixer un personatge a la pantalla i que digui alguna cosa (pot ser amb text o amb veu). Ha de passar un temps i després apareix el segon personatge que dona resposta.
Com a mínim aquesta conversa s’haurà d’allargar a 3 o 4 interaccions per assegurar-nos que l’alumne comprèn l’ús que fem de les temporitzacions.
----------------------------------
Podem enriquir la proposta demanant que afegeixi més personatges o que inclogui escenaris diferents.
En cas d’afegir escenaris nous, hem de tenir en compte que els comptadors tornen a començar de zero.
----------------------------------
Si trobem algun alumne molt avantatjat, podem avançar com funciona la comunicació asíncrona mitjançant els missatges de colors.