Descripció
Ara que els vostres estudiants han après tot sobre les parts d'un joc i la modificació d'un joc, és hora per a què dissenyin jocs des de zero. En aquest repte, els vostres estudiants iniciaran un disseny de joc a partir d’un conjunt particular de components, majoritàriament disponibles a casa o a l'aula. Durant aquesta lliçó, es guiarà als estudiants a través del cicle complet de disseny de jocs i proves de joc. (odt) (pdf)
Objectius
Utilitzar una varietat d'objectes per dissenyar un joc des de zero. Els estudiants entendran com funcionen conjuntament les parts d'un joc per a crear-ne un.
Aprendre a donar i rebre retroalimentació constructiva i utilitzar-la per iterar els seus dissenys.
Comprendre la importància del playtesting i la iteració en el procés de disseny d’un joc.
Materials
1. Full de càlcul del joc
2. Estris d'escriptura
3. Varietat d'objectes trobats (monedes, gomes, clips de paper, gots de paper, legos, blocs, etc.)
4. Full de reflexió de playtesting
Temps
90 min
Preparació
1. Poseu els alumnes en grups de 3 o 4.
2. Recollir objectes d’ús comú i distribuir-los equitativament per a cada grup que hi participarà.
3. Imprimiu totes les fitxes, si s’escau.
Passos
1. Introducció (5 min): Reviseu les 5 parts d'un joc demanant als alumnes que les recordin cadascuna i recuperin en que consisteix cada part. Si el temps ho permet, podeu triar un joc comú per desglossar les parts com ja s’ha fet prèviament. Digueu als estudiants que dissenyin el seu joc des de zero utilitzant materials quotidians.
2. Explorar components i mecàniques (5 min): Feu que l’explorin com jugar amb els materials per tal d'arribar a tantes mecàniques com siguin possibles (és a dir, es poden llançar, rodar, recollir, rebotar, equilibrar-la al cap, etc). Feu-los pensar accions que no són immediatament obvies. Poden guardar aquestes mecàniques apuntant-les a un full de càlcul.
3. Pluja d'idees (20 minuts): Utilitzant les mecàniques trobades, feu que els estudiants facin una pluja d'idees i analitzin com s’han sentit en cada moment. Podeu proposar que els estudiants s'entrevistin entre ells o simplement discutir junts que els fa sentir cada acció
Un cop els alumnes han explorat les mecàniques, feu-los començar a fer pluja d’idees sobre estructures de joc, que facin un full per desenvolupar 2-3 idees. Quan el grup estigui preparat es poden llençar a explicar a tot el grup les idees. Els grups han de rebre retroalimentació per decidir amb quina idea volen avançar.
4. Prototip i iteració (20 minuts): Feu que els estudiants prototipin el seu joc i comencin a provar a mesura que el dissenyen. Recordeu als estudiants la importància de fer proves aviat i sovint! Poden anar fent canvis en els seus dissenys a mesura que ho proven. Assegureu-vos que tothom hagi fet proves en grup abans de fer que la resta de companys puguin provar-los.
5. Playtesting (25 minuts): Ara que els estudiants han prototipat els seus jocs i han jugat dins dels seus grups, estan preparats per a que un altre equip jugui el seu joc i proporcioni comentaris.
Procediment: Demaneu que un equip s'ofereixi voluntari per provar el seu joc amb tota la classe. Feu que un alumne de l'equip presenti el seu joc i demaneu voluntaris per jugar al joc. Proporcioneu una matriu de retroalimentació de playtest com a guia per ajudar els estudiants a proporcionar informació constructiva retroalimentació. Aquesta matriu parteix de les següents preguntes:
. Digues alguna cosa que t'grada del joc (GLOW).
. Digues alguna àrea de millora per al joc (GROW).
. Quines preguntes tens sobre el funcionament?
. Quines idees tens per ajudar-nos a millorar el joc?
6. Reflexió (10 min): Utilitza el protocol "think-pair-share" ( o la variant 1-2-4) per reflexionar sobre la seva experiència. Bàsicament consisteix en fer que els alumnes de forma individual dediquen un minut a escriure resposta a les preguntes de reflexió. Després s’aparellen i discuteixen les respostes i després ho discuteixen en grup. Es poden utilitzar qualsevol de les preguntes següents per provocar la discussió:
. Què hi havia de diferent entre dissenyar des de zero i modificar un joc existent?
. Quan va ser més atractiu el procés de disseny? A quins reptes et vas enfrontar?
. Com vas col·laborar? Què va ser un repte?
. Com va ser desenvolupar un joc al voltant d'una mecànica específica per al jugador?
. Quin paper va jugar l'empatia en el teu procés de disseny?
Consells
Animeu els estudiants a mantenir els seus jocs senzills. Feu que els estudiants juguin aviat i juguin sovint, No hi ha res més frustrant que passar molt de temps dissenyant alguna cosa només per provar-ho i trobar que no funciona!
Extensions
Feu que els alumnes "empaquetin" el seu joc per a l'aula escrivint les normes, recollint els
materials i personalitzant les peces amb el nom del joc.