Descripció
En molts jocs com Pokemon o FinalFanstasy hi ha un sistema de combat per torns. Això vol dir que a cada torn els dos personatges ataquen i defensen 1 vegada cadascun, i cop resolt el resultat del torn s'apliquen els danys corresponents a cada personatge.
Aquest sistema es fa servir de forma directa o indirecta a multitud de jocs. En aquest cas al vídeo veieu un exemples senzill de com implementar-ho fent servir tres variables per a cada personatge.
Un cop implementat el sistema bàsic que mostra el vídeo podeu complicar-ho fent les següent modificacions:
Execució
Afegeix un botó de "fugida" per a poder avortar el combat durant un torn.
Afegeix l'opció d'esquivar que duplica la defensa durant un torn, però t'invalida per atacar.
Podem modificar les característiques si el personatge té a la motxilla algun objecte concret.
Podem afegir una pantalla on podem triar quin és el nostre contrincant.
Podem afegir diferents atacs variant el punts de ATA o el dany que fa a l'enemic si l'atac és favorable.