Descripció
Aquesta activitat té com a objectiu principal treballar les coordenades polars i el concepte de punt d'ancoratge a un gràfic. La proposta consisteix en dissenyar un joc de carreres de cotxes amb vista zenital.
Execució
L'alumnat haurà de dibuixar un circuit en dos colors per poder detectar quan el cotxe surt de pista amb la detecció d'un color diferent.
Al dibuix del cotxe és important que tingui el centre al mig del cotxe o a prop. Ja que el centre serà el punt d'ancoratge (eix sobre el que rota).
En aquest cas el moviment es farà amb coordenades polars, fent rotar el personatges i incrementant o decrementant la seva velocitat.
Al vídeo adjunt trobareu indicacions pas a pas per construir la base del joc.
Podem afegir objectes al mig del circuit que es puguin recollir i sumin punts.
Podem afegir també un segon jugador que funcioni amb unes tecles diferents.
Es pot demanar que al iniciar el joc tots els elements tornin a estar al punt inicial.
Si l'alumna/e es veu capaç podem demanar que es pugui triar entre diferents circuits.