Descripció
A la programació orientada a objectes tots els elements del joc son objectes independents que es comuniquen entre ells mitjançant missatges. A scratch aquests missatges es gestionen amb els blocs de enviar i rebre missatges.
A aquesta activitat es demanarà a l'alumnat que escrigui una història on els diferents personatges i les escenes es sincronitzen mitjançant enviament de missatges.
Execució
Al vídeo adjunt s'exposa un exemple d'història sincronitzada seqüencialment mitjançant la gestió del temps. Aquest pot ser un punt de partida.
Ara modifiquem el funcionament de la historia per a que els alumnes facin servir els blocs de pas de missatges per sincronitzar les interaccions entre els diferents personatges.
Altrament els alumnes poden fer servir el bloc "quan l'escenari canviï de fons" per fer reaccionar els elements al canvi d'escena.
Per enriquir la proposta es poden afegir alguns elements aleatoris a les respostes dels personatges.
També podem fer servir els blocs de pregunta i resposta per aconseguir que els personatges facin servir el nom del jugador a les seves converses.