Descripció
Scratch permet moure els sprites de dues formes diferents. Fent servir coordenades cartesianes on la posició del personatge s'estableix directament modificant la X i la Y. S'ha de tenir en compte que el punt 0, 0 en aquest cas esta just al centre de la pantalla.
O també podem fer servir coordenades polars i moure el sprite indicant quina rotació apliquem sobre la direcció actual, i quants píxels volem que es desplaci.
Un altre tema es el tipus de rotació de la imatge. En aquest cas Scratch té 3 tipus de rotació. Una que permet girar la imatge tot el que volem, una altra que només permet que miri a esquerra o dreta, o una altre on la imatge sempre esta igual que es va dibuixar. Això esta deslligat de la direcció, es a dir, l'sprite pot esta mirant a la dreta, però quan es desplaça es mou en diagonal.
Aquests conceptes de moviment son força rellevants. Un cop visualitzat el vídeo per entendre com funciona, recomanem que es facin diferents proves:
Un moviment amb vista zenital on el personatge es mou rotant sobre ell mateix.
Un moviment de lateral on el personatge es mou de esquerra a dreta i viceversa.
Un exemple on la imatges roman fixa però el moviment es polar.